伝説になるな。Shohei Ohtani plays peacemaker at the end of another wild game between the Padres and Dodgers. pic.twitter.com/V03xUugs8z
— MLB (@MLB) June 20, 2025
女案件ではなかったかも。ジャニーズ案件だったかも。スタッフに「裸の写真を送れ」
— パナマ文書2 (@Panamabunsyo_2) June 20, 2025
「両足を開いて陰茎を見せろ」
「どれくらいの大きさか見せろ」
国分太一氏がやった事がまさかの「ホモニキ事案」ではないかと
一部(実話ナックル)で囁かれているそうです…🤔
真相はどうなんでしょうか? pic.twitter.com/EuBEYZNUYM
また、一波乱あるな。日本保守党の河村氏が動画を公開し、百田代表からペットボトルを投げつけられたのは事実であり、その他、脅迫、強要などがあった、今後の対応(法的なものを含み)を関係の方と相談すると発言。
— maku (@maku94483) June 20, 2025
---文字起こし---
2025/6/20 河村氏動画… https://t.co/zTUgWd5sna pic.twitter.com/vEfAzOaoQL
だから貧乏人は困る。政府には便利。徴税逃れできない点で消費税が優れた税であることが分かる事例ですね。
— Spica (@CasseCool) June 20, 2025
固定資産税を払ってない人でも消費税は確実に払っている。 https://t.co/yevwHVFm7d
フェミの人たちにもいろいろいるが、ヒジャブつけようがつけまい女の勝手でしょ、と。フェミニストたちは男女平等にしたいのに、こういう文化が入ってきてなんも思わないの?
— イモ揚げ@子育て後半🇯🇵 (@xQsndVwE36A7rNw) June 20, 2025
自称フェミニストはなにがしたいんだろ。 https://t.co/LZQoSYSlUa
戦争の極めて限られた文脈で語らた言説であり、、全世界の非イスラム民を殺せ、とは言っていないな。コーラン 和訳版 九章五節です。 pic.twitter.com/thF9k0fky8
— 赦俿王デス・マキナ🌚 (@yuruyuruyyy) June 20, 2025
クルアーン第4章第34節ですね。
こんな宗教を信仰している人間はクズです。
— ねこかわいい (@MeewNekoneko) June 20, 2025
イスラム組織、夫に妻への「殴打」許す法案提唱 パキスタン:https://t.co/nXqvKDAnc3
34. 男は女の擁護者(家長)である。それはアッラーが,一方を他よりも強くなされ,かれらが自分の財産から(扶養するため),経費を出すためである。それで貞節な女は従順に,アッラーの守護の下に(夫の)不在中を守る。あなたがたが,不忠実, 981;行跡の心配のある女たちには諭し,それでもだめならこれを臥所に置き去りにし,それでも効きめがなければこれを打て。それで言うことを聞くようならばかの女に対して(それ以上の)ことをしてはならない。本当にアッラーは極めて高く偉大であられる
まあ、キリスト教でも
Christian domestic disciplineA subculture known as Christian domestic discipline (CDD) promotes spanking of wives by their husbands as a form of punishment.
コーランにはコーランに何が書いてあるのかは、コーランを読めば良いので、インファクトなどという嘘つきに頼る理由はありません。 https://t.co/lIqUYIajCi
— buvery (@buvery2) June 20, 2025
2:256 Quran There shall be no compulsion in [acceptance of] the religion コーラン2:256宗教には強制があってはならないとあるな。
This is a deeply debated topic. Some interpretations suggest that the Quran itself does not explicitly call for the death penalty for apostasy. For instance, verses like 2:256 emphasize that there should be "no compulsion in religion." However, traditional Islamic jurisprudence sometimes derives the idea of capital punishment for apostasy from Hadith (sayings of the Prophet), rather than the Quran directly[1][3][6].There are varied perspectives among Muslim scholars, with many modern interpretations advocating freedom of belief and opposing any form of physical punishment[4]. The subject touches on complex interactions between religious texts, historical practices, and contemporary human rights norms. You can learn more about this debate here.
The Quran does not explicitly prescribe the death penalty for apostasy (leaving Islam). Multiple verses in the Quran that mention apostasy warn of punishment in the afterlife, but do not specify any worldly punishment for apostates. For example, verses such as Q 2:217–218, Q 3:86–97, and Q 4:137 describe apostates as having strayed from the right path and warn of divine punishment, but do not command earthly execution.The idea that apostates should be put to death comes mainly from certain hadith (sayings attributed to the Prophet Muhammad), not from the Quran itself. Hadith such as “Whoever changes his religion, kill him” are frequently cited by classical jurists to justify capital punishment for apostasy. However, some scholars—both Sunni and Shi’a—argue that these hadiths are either misunderstood, taken out of context, or should be interpreted as referring to political betrayal or treason, not a personal change of faith.In summary, the Quran does not command that apostates be put to death; this ruling is based on hadith and classical jurisprudence, and is the subject of ongoing debate among Islamic scholars.
Contemporary Scholarly Views:Many contemporary Islamic scholars and liberal Islamic movements reject physical punishment for apostasy.They argue that the Quran does not prescribe such a punishment and that the Hadith related to the death penalty for apostasy should be reinterpreted or understood in their specific historical and political contexts (e.g., as referring to sedition or active hostility against the Muslim community).Scholars like Mahmud Shaltut, Muhammad Shahrur, and Nasr Hamid Abu Zayd contend that the Quran only speaks of punishment in the afterlife for apostates and that freedom of belief is a fundamental principle in Islam. They question the authenticity or broad applicability of the Hadith used to justify the death penalty.They emphasize that if there is a punishment for apostasy, it should be on the Day of Judgment.

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